Genel Haberler Teknoloji

PayPal Türkiye’deki Hizmetlerini Sonlandırıyor!

Dünyanın en büyük online ödeme şirketlerinden PayPal, Türkiye faaliyetlerini durduruyor. Şirketin dün Türkiye kurumsal sayfasından yaptığı açıklamayla duyurduğu karar, 6 Haziran 2016’dan itibaren geçerli olacak. PayPal, resmi açıklamasında kararın arkasında BDDK’nın şirketin lisans başvurusunu reddetmesi olduğunu belirtiyor. Normal koşullar altında lisans başvurusunun reddedilmesinin bu tip bir karar için yeterli olup olmadığı sorusuna ek olarak, şirketin açıklaması “ilgili kurumun Türkiye’deki faaliyetlerini durdurma talimatı üzerine” şeklinde devam ediyor. Cümle seçiminin dikkat çekici olduğuna şüphe yok ancak PayPal tarafından bize iletilen açıklamada daha net bir ifadeyle:  “Türkiye’de ödeme faaliyetlerinde bulunmak için yaptığımız lisans başvurusunun BDDK tarafından reddi nedeniyle faaliyetlerimizi durdurmaktan başka bir seçeneğimiz bulunmamaktadır” deniliyor. 

Oklar düzenleyici kurumu işaret ediyor. BDDK tarafında hakim duruş, herhangi bir şirkete ön yargılı bir tutumun söz konusu olmayacağı ve mevzuatın gerekliliğinin yerine getirildiği. Bize ulaşan bilgiler söz konusu mevzuatın, ödeme kuruluşlarının bilgi sistemleri yönetimi ve denetimine ilişkin tebliğ ile ilgili olabileceği yönünde. Ödeme kuruluşlarının birincil ve ikincil sistem gerekliliklerini sıralayan tebliğ, ana ve yedekleme yapacak sunucuların Türkiye’de olma zorunluluğunu ön görüyor. Bu, bilgi sistemlerinin şeffaf ve denetlenebilir olmasının önünü açacak bir düzenleme, BDDK’ya göre.

paypal-bilgilendirme

Türkiye’deki Müşterilerimiz İçin Önemli Bilgilendirme

PayPal olarak Türkiye’deki faaliyetlerimizi durdurduğumuzu üzülerek bildirmekteyiz.

6 Haziran 2016 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Türkiye’deki müşterilerimiz PayPal hesapları üzerinden para gönderme ve alma işlemi yapamayacaklardır. Müşterilerimiz PayPal hesaplarına giriş yapabilir ve varsa hesaplarındaki bakiyeyi Türkiye’deki banka hesaplarına aktarabilirler.

Belirtmek isteriz ki, PayPal’ın önceliği her zaman müşterileri olmuştur. Ancak yerel düzenleyici kuruluşa yaptığımız lisans başvurusunun reddi ve ilgili kurumun Türkiye'deki faaliyetlerimizi durdurma talimatı doğrultusunda uygulamak durumunda olduğumuz bu karardan dolayı üzüntü duymaktayız.

Müşterilerimiz bilgi sayfasını ziyaret ederek bu sürecin kendilerini nasıl etkileyeceğine ilişkin detaylı bilgi alabilirler.

PayPal olarak tüm müşterilerimize bugüne kadar bizi tercih ettikleri için teşekkürlerimizi iletmek isteriz. PayPal'a vermiş olduğunuz destek Türkiye'deki çalışanlarımız ve şirketimiz için her zaman önemli olmuştur.

Gelecekte Türkiye'deki müşterilerimize yeniden hizmet verebilmek için gerekli izinlerin alınması yönündeki çalışmalarımız devam edecektir.

PayPal’ın kararıyla ilgili en çok konuşulan konulardan biri şirketin sunucularını Türkiye’ye taşıma yükümlüğünü yerine getirmek istemediği yönünde. Bu olasılığı değerlendiren Bilişim Avukatı Gökhan Ahi, PayPal’ın Türkiye’deki müşterilerinin bilgilerini ayırabileceğini ancak ticaretin sınır ötesi ağırlıkta olduğu düşünüldüğünde, sunucuları taşıma talebinin, en azından şirket açısından, çok da anlamlı olmayabileceğini belirtiyor. Dünya çapında 200’den fazla ülkede faaliyet gösteren PayPal’ın sunucularının konumlarıyla ilgili kamuoyuyla paylaşılan net bir bilgi yok. PayPal, sunucularının Türkiye’ye taşıması konusunda resmi bir talep alıp almadığı sorusunu yanıtlamamayı tercih ediyor.

Görünüşe göre süreç biraz sıkıntılı olacak. Umuyoruz ki bu durum kısa sürede çözülür ve PayPal Türkiye pazarından çekilmek durumunda kalmaz.

Yazar Hakkında

Mustafa SEVİNÇ