Genel İnternet Mobil Sosyal Medya

Instagram’da Butik Nasıl Açılır?

Facebook başta olmak üzere internet ortamında butik açıp satış yapan birçok kullanıcı ve marka var. Bu tarz butiklerle hemen hemen hergün karşılaşmak mümkün. Ancak, online satışlarda en büyük öneme sahip olan unsur hiç kuşkusuz görsellik. Dolayısı ile instagram’ın fotoğraf ve video paylaşım platformu olarak konumlanmış olması bu platform üzerinden satış yapmak isteyen girişimciler için cazip imkanlar sunuyor. Siz de Instagram’da butik nasıl açılır diye merak ediyor  ve ürün satmak istiyorsanız ancak ne satabilirim diye düşünüyorsanız, daha önce paylaşmış olduğum ve size fikir vereceğine inandığım yazımı buradan okuyabilirsiniz.

linde mevcut ürünü olup bunu instagram’da butik açıp satmak isteyenler için ise bu yazının devamını okumanızı tavsiye ederim ;))

Siz de kurabiye, pasta, nakış işi gibi el yapımı ürünlere sahipseniz ve de satışını yapabileceğiniz kıyafet, takı ayakkabı gibi ürünleriniz varsa bu ürünlerinizi kolay bir şekilde Instagram üzerinden butik açarak satabilirsiniz. Peki Instagram’da butik nasıl açılır?. Cevabı, yazının devamında…

1-      Instagram Hesabı Açın

Marka veya kurumunuzun veya sattığınız ürünlere özel hatırda kalacak kullanıcı adı belirleyerek Instagram hesabı açın. Kısaca (140 karakterlik) kendinizden bahseden bir profil yazın. Nerelere ve hangi kargo ile hangi şartlarda (ücretli, ücretsiz vs) ürün gönderdiğinizi vb açıklamaları eklemeyi ihmal etmeyin. Müşterilerinizin size ulaşabilmeleri için telefon ve mail adresinizi de profil kısmında paylaşın.

2-      Fotoğraf Paylaşın

Ardından, ürünlerinize ait kaliteli ve özenle çekilmiş fotoğraflarınızı paylaşmaya başlayın. Ürünlerinizi paylaşırken instagram filterleri de kullanabilirsiniz. Fotoğraflarınızı direk Instagram uygulaması üzerinden de çekip paylaşabileceğiniz gibi fotoğraf makineniz ile de çekip paylaşabilirsiniz. Bu tamamen sizin tercihinize bağlı. Daha sonra benzer ürün satan veya farklı ürün satan diğer butikleri inceleyin. İlginizi çeken butikleri takip ederek, hem ürünlerini inceleyebilir hem de nasıl satış yaptıklarını görüp, başarılı hesaplardan ipuçları alabilirsiniz. Instagram hesabınızı facebook, twitter gibi diğer sosyal hesaplarınız ile birleştirin. Arkadaş ve takipçilerinize Instagram hesabınızı gönderin ve sizi takip etmelerini isteyin.

3-      Ürün Tanımlarını Yazın

Ürünleriniz hakkında açık ve net olacak şekilde tanımları mutlaka yazın. Urunlerinizin fotoğrafları kadar yapacak olduğunuz tanımlarda önemlidir. Takipçileriniz ve müşterileriniz ile ürünlerin fiyat, renk, marka, ölçü ve varsa önemli özelliklerini yazmanız gerekir.

4-      Ödeme Şeklini Paylaşın

Ürünlerinizin fiyatlarını tanım kısmında paylaştınız peki ödemeyi nasıl alacaksınız? Müşterileriniz ile güven probleminiz yoksa havale veya EFT yöntemiile satış yapabilirsiniz. Ancak, karşılıklı güven kurulana kadar paypal ile ödeme kabul edebilirsiniz. Alıcılar’a satın aldıkları ürün’e ait fotoğraf altına e-mail adreslerini bırakmalarını isteyebilir ve kendilerine paypal üzerinden fatura gönderebilirsiniz. Ödeme talebi gönderirken ürün adını, satış fiyatını ve Instagram hesabınızı da belirtin. Alıcılara kimden, ne aldıklarını ve kaça aldıklarını belirtmek adına bu önemlidir. Ayrıca, kapıda ödeme yöntemi ile de ödeme Kabul ediyorsanız bunu müşterileriniz ile paylaşabilir ve bu şekilde satış yapabilirsiniz.

5-      Kargo ile Ürün gönderimi

Instagram üzerinden satış yapmaya başladınız. Ödemenizi de aldınız. Sıra geldi ürünü paketleyip kargolamaya. Paypal üzerinden satış yaptıysanız yine kargoya ait bilgileri de paypal’e eklemeyi ihmal etmeyin. Türkiye’de faaliyet gösteren birçok kargo firması var. Bunlardan size en uygun olanı ile ürünlerinizi müşterilerinize gönderebilirsiniz.

Instagram, 2010 yılında kurulmasına ragmen çok hızlı büyüme ivme kazandı ve 2012 yılında Facebook’un çekim alanına girerek, son yılların en yüksek satış fiyatı ile facebook tarafından satın alındı. Satın alma işleminin ardından büyümesini devam ettiren Instagram, geçtiğimiz yıl %23 büyüme gösterirken facebook %3 büyüme gösterdi. Siz de bu hızla büyüyen sosyal platform da yerinizi almakta geç kalmayın. Yukarıdaki paylaşımlarıma ek olarak, aşağıdaki kısa ipuçları ile Instagram’da butik açabilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz.

–          Ürünlerinizi paylaşırken mutlaka hashtag kullanın. Size ve sattığınız ürünlerinize özel hashtag oluşturun. Daha önce paylaştığım hashtag ile ilgili yazımı buradan okuyabilirsiniz.

–          Paylaşım zamanınızı çok iyi belirleyin. Takipçilerinizin en çok aktif olduğu saatlerde paylaşımlar yapın. Günde 2-3 kez haftada 3-4 gün mutlaka paylaşım yapın. Ard arda paylaşım yapıp, spam oluşturmayın. Bu konu ile ilgili detaylı yazımı buradan okuyabilirsiniz.

–          Instagram’da takipçi sayınız kadar varsınız. Dolayısı ile takipçilerinizi arttırmak için hedef kitleniz olaccak kişileri takip edin. Paylaşımlarına yorumlar yazın, sorular sorun. Ürünler hakkında yorum yazmak ve diğer butiklerdeki veya takipçilerinizin profilindeki paylaşımlar hakkında yorum yapmak hem takipçi kazanmanızı hem de satışlarınızın artmasını sağlar.

–          Paylaşımlarınız da kibar ve nazik olun. Kaba söz ve cümleler kurmayın.

–          Kargo maliyetini ister satış fıyatına ekleyin ister ayrıca belirtin. Ama bu konuda net olduğunuzu takipçileriniz ile paylaşın.

–          Müşterilerinizden her zaman ürünlerini teslim aldıklarına dair onay isteyin. Eğer mümkünse bunu satın aldıklarını ürünün altında paylaşabilirler. Ayrıca, ürünü kullanırken de fotoğraf çekerek kendi hesaplarında paylaşmalarını ve de size göndermelerini isteyebilirsiniz.

Instagram üzerinden alışveriş oldukça yeni bir konsept ancak bir o kadar da populer. Ayrıca bu yolla Instagram üzerinden yeni  arkadaşlar de edinebilirsiniz.

Peki, siz de Instagram’da butik açmak istiyormusunuz veya butik sahibimisiniz? Sizin de düşünce ve önerilerinizi öğrenmek isterim. Aşağıda yorum kısmında butiğinizi paylaşabilirsiniz 🙂

Yazar Hakkında

Mustafa SEVİNÇ